Grupa uczniów Technikum Budowlanego tym razem odbyła praktyki zawodowe w Sewilli, w szkole SAFA. Program szkolenia obejmował montowanie paneli słonecznych, instalacji oraz projektowanie przy użyciu programu AutoCAD.
Uczniowie wraz z opiekunami zostali zakwaterowani w rezydencji Fray, która była do ich wyłącznej dyspozycji przez dwa tygodnie. Nad wyżywieniem czuwała Inma, robiąc zakupy oraz przygotowując posiłki dostosowane do gustów młodych ludzi.
Nad przebiegiem praktyk opiekę sprawowała Karolina Kochanowska, koordynator firmy Euromind. Zadbała o miejsce praktyk, właściwą dokumentację i pozostawała w stałym kontakcie z opiekunami oraz tutorami grupy Javierem oraz Manuelem. W ramach swoich obowiązków zorganizowała dla uczniów spotkania poświęcone promocji projektu oraz ocenie praktyk.
Uczestnicy projektu mieli zapewniony kurs języka hiszpańskiego, który poprowadziła Maria. W ramach zajęć poznali podstawowe słownictwo charakterystyczne dla obszaru fotowoltaiki oraz zwroty potrzebne w codziennej komunikacji.
Praktyki odbywały się w systemie popołudniowym. Uczniowie montowali panele solarne, uczyli się podłączać obwody, obliczać kąt nachylenia paneli i oceniać nasłonecznienie tak aby wybrać korzystne miejsce montażu. Kurs obejmował zagadnienia, które nie są ujęte w programie nauczania technikum budownictwa i większość z nich była dla praktykantów kompletną nowością. Do prac projektowych wykorzystywali program AutoCAD, na którym pracują w szkole.
Javier i Karolina zorganizowali dla nich wycieczkę na pola solarne Abengoa. Mieli tam okazję obejrzeć jak panele funkcjonują w rzeczywistości, a także zaobserwować różne rozwiązania i innowacje technologiczne dotyczące wykorzystania naturalnych źródeł energii. W wycieczce tej towarzyszyli im uczniowie hiszpańscy, była więc okazja do poćwiczenia języka i zaobserwowania innego sposobu bycia u swoich rówieśników. Po drodze praktykanci zwiedzili szkołę techniczną, która we współpracy z Abengoa testuje innowacyjne rozwiązywania w pozyskiwaniu energii słonecznej.
Program kulturowy obejmowała wycieczkę do Granady, spacer po Sewilli oraz wyjazd na Gibraltar. Pogoda łaskawie pozwoliła cieszyć się każdą z tych wypraw.
Granada, kolebka kultury mauretańskiej, a przede wszystkim architektury, zachwyciła koronkowymi zdobieniami, kolorowymi mozaikami oraz Alhambrą, która jest najbardziej imponującym przykładem tego stylu. Spacer po mieście w towarzystwie Karoliny dał obraz tego jak miasto funkcjonowało pod rządami arabskimi i jaką metamorfozę przeszło po przejściu w ręce chrześcijan.
Spacer po Sewilli nie był już może tak słoneczny, jednak jako że było to miejsce praktyk bardzo użyteczny. Uczniowie obejrzeli najbardziej znaczące miejsca stolicy Andaluzji, poznali układ urbanistyczny oraz zasady komunikacji miejskiej.
Największym przeżyciem był jednak Gibraltar, który powitał uczestników wycieczki pełnią słońca, imponującymi widokami ( można było dostrzec Afrykę ) oraz psotnymi małpkami ( trzeba było strzec dobytku przed ich zwinnymi łapkami). Uczniowie wjechali na szczyt skały kolejką, po czym większość z nich zdecydowała się na spacer w dół w towarzystwie w/w makaków.
Praktyki zakończyły się spotkaniem ewaluacyjnym oraz oceną uczniów.