Strona główna

Ikonka 2 moodle 2.0

Ikonka 5 BIP

Podsumowanie praktyk informatyków w Hiszpanii

Dobiegły końca praktyki zagraniczne 16 uczniów – informatyków z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Sandomierzu w ramach projektu Erasmus + ,,Praktyki zagraniczne szansą na rozwój” we współpracy z EuroMind. Dwa tygodnie w hiszpańskim mieście Sevilla poświęcone były głównie na zdobywanie umiejętności i doświadczeń zawodowych pod okiem tutora Miquela Campos Rivera w Colegio Salesianos San Pedro.

Praktyki miały formę kursu specjalistycznego z wykorzystaniem programu Android Studio, dzięki któremu możliwe jest tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne z systemem Android .

Praktyki odbywały się w miłej i przyjaznej atmosferze. Dzięki kursowi uczniowie mogli zdobyć nowe umiejętności oraz certyfikat, które otwierają wiele możliwości w branży informatycznej.

Praktykanci uczyli się „przejść” pomiędzy ekranami, transferów danych , dodawania materiałów zewnętrznych do aplikacji oraz wyświetlania danych poprzez odpowiednie komendy (toast i logcat), projektowali różne typy układów interfejsu (relative layout, linearlayout, tablelayout), tworzyli także menu i zajmowali się internacjonalizacją aplikacji.

Ale praktyki to nie tylko nauka, ale również poznawanie kultury, zabytków i pięknych krajobrazów Hiszpanii. W niedzielę pojechaliśmy na wycieczkę do Granady, gdzie zwiedzaliśmy najpiękniejszy zespół pałacowy Alhambrę, znajdujący się w andaluzyjskim regionie Hiszpanii. Budowla charakteryzuje się przepięknym arabskim zdobnictwem, architekturą i murami ozdobnymi. Królestwo otaczają magiczne ogrody, z których widać całą panoramę miasta. W czasie zwiedzania nie mogliśmy oderwać wzroku od tamtejszych budowli, zdobień i piękna tamtejszego miejsca. Alhambra zachwyciła nas swoim pięknem, a z naszych rąk nie wypuszczaliśmy aparatów fotograficznych. Po wizycie w pałacu udaliśmy się do centrum, gdzie poznaliśmy historię miasta, kulturę i modę arabską oraz najciekawsze zakątki. Na koniec naszej wycieczki powędrowaliśmy na najwyższy punkt widokowy, z którego było widać urzekające zaśnieżone góry Sierra Nevada.

Z Karoliną Kochanowską – koordynatorką projektu wybraliśmy się na zwiedzanie stolicy Andaluzji. Podczas  Sevilla Tour zobaczyliśmy Plaza de España otoczony mnóstwem parków, którym uroku dodają tamtejsze palmy, dawną fabrykę tytoniu, gdzie teraz mieści się Universidad De Sevilla, Katedrę Najświętszej Marii Panny oraz najwyższą budowlę w Sevilli.
W trakcie zwiedzania najciekawszych zakątków mogliśmy dowiedzieć się, gdzie nagrywali „Grę o tron” czy choćby „Star Wars”. Podczas spaceru po urokliwych uliczkach Starego Miasta towarzyszyło nam słońce oraz śpiew ptaków, dzięki czemu czuliśmy wiosenną aurę.

Kolejnym miejscem zwiedzania był Gibraltar. Podczas przeprawy na stronę brytyjską widzieliśmy jedyne na świecie lotnisko, na którym przez pas startowy biegnie droga do centrum miasta. Mieliśmy nadzieję, że z najwyższego punktu widokowego na skale gibraltarskiej zobaczymy Afrykę. Niestety nie doświadczyliśmy takich widoków, bo przeszkodził nam deszcz i wiatr. Najlepszą atrakcją były małpki żyjące na skale gibraltarskiej. Najsympatyczniejsza z nich o imieniu Koko stała się prawdziwą gwiazdą foto. Bardzo podobały nam się uliczki pełne sklepów wolnocłowych z perfumami i sprzętem elektronicznym. Mogliśmy zasmakować przysmaków kuchni hiszpańskiej i angielskiej.

Polskim akcentem na Gibraltarze jest tablica upamiętniająca katastrofę lotniczą , w której zginął gen. Władysław Sikorski.

Uzupełnieniem naszych praktyk był kurs języka hiszpańskiego, który zakończył się egzaminem. Dzięki tym zajęciom stażyści potrafili zrozumieć podstawowe rzeczy, słowa i zwroty po hiszpańsku oraz starali się porozumiewać z innymi ludźmi. W wolnym czasie integrowaliśmy się przy wspólnych rozmowach i grach, przygotowywaniu śniadań, nauce gry w brydża, czy grze w piłkę nożną. Przewodnikiem po smakach potraw hiszpańskich była przemiła Inma, która codziennie dbała o nas, gotując przepyszne obiady i kolacje. Dzięki niej mogliśmy poznać nowe potrawy i smaki specyficzne dla kuchni kraju goszczącego.

To były wspaniałe dwa tygodnie, pełne pozytywnych i niesamowicie pouczających wrażeń dla wszystkich uczestników projektu.

hiszpania1

Kontakt

Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących

im. prof. Zbigniewa Strzeleckiego

ul. Słowackiego 37

27-600 Sandomierz

TEL KOM. 797-637-683

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.